Otomobiller tehlikede! Ünlü markalar 200 bine yakın aracını geri çağırıyor

Güney Koreli Hyundai, Kia ve Genesis Markaları Elektrikli Araçlarda Şarj Sorunlarını Gideriyor

Güney Koreli Hyundai Motor Group bünyesinde bulunan Hyundai, Kia ve Genesis markaları, bazı elektrikli araç modellerinde yaşanan şarj sorunları sebebiyle geri çağırma sürecini başlattı. Geri çağırılan araçlar arasında Hyundai’nin 2022-2024 Ioniq 5 ve 2023-2025 Ioniq 6 modelleri, Kia’nın 2022-2024 EV6 modeli ve Genesis’in 2023-2025 GV60, GV70 ile 2023-2024 G80 elektrikli araçları bulunmaktadır.

145 Bin Araç Hyundai’ye Ait

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) yayınladığı rapora göre, toplamda 63 bin Kia EV modelinin yanı sıra, geri kalan 145 bin 235 araç Hyundai ve Genesis markalarına aittir.

Şarj Kontrol Ünitesi Arızası

Geri çağırmanın sebebi, entegre şarj kontrol ünitesinde (ICCU) oluşabilecek arızadır. Bu birimin, elektrikli araçların bataryalarını şarj etme ve belirli aksesuarları çalıştırma işlevinde sorun yaratabileceği ve bataryaların şarj edilememesine neden olabileceği belirtilmektedir.

Hyundai’den “Arıza Emniyet” Modu

Hyundai, etkilenen araçların arıza durumunda “arıza emniyet” moduna geçerek sürüşe bir süre daha devam edebileceğini duyurdu. Ancak batarya seviyesi düştükçe araç gücünü kaybedebilir ve sürücülerin aracı güvenli bir şekilde durdurmak için 20 ila 40 dakika sürelerine ihtiyaç duyabileceği bildirildi. Bu süreçte araç, sürücüyü sesli uyarılar ve gösterge paneli ışıklarıyla bilgilendirecektir.

Hareket Gücü Tamamen Kaybedilebilir

Kia, zamanla ICCU’nun zarar görebileceğini ve bataryanın şarj olamamasına, mevcut şarjın ise giderek azalmasına yol açabileceğini ifade etti. Eğer araç kullanılmaya devam edilirse, sonunda tüm hareket gücünü kaybetme riski taşıdığı vurgulandı.

9 Kasım Tarihli Araçlar Dahil

Bu geri çağırma süreci, daha önceki benzer bir geri çağırmanın genişletilmiş halidir ve 9 Kasım 2023 tarihine kadar üretilmiş araçları kapsamaktadır.

Onarımlar Ücretsiz Yapılacak

Şirketler, geri çağırma kapsamında ICCU ünitesinin ve ilgili parçaların kontrol edileceğini, gerekirse ücretsiz olarak tamir edileceğini ya da yazılım güncellemelerinin yapılacağını açıkladı. Hyundai sahipleri 17 Ocak 2025’te, Kia müşterileriyse 13 Aralık 2024’te bilgilendirilecektir.